ha inngående kunnskap om teorier, modeller og forskning som drøfter organisatorisk endring og læring
kunne analysere hvordan endring og læring i og av organisasjoner skaper utfordringer
selvstendig kunne søke etter, bedømme, anvende og kritisk granske teorier om organisatorisk endring og læring
kunne reflektere over ulike teoretiske perspektiver innom organisasjonsendring og læring.
Innhold
Målet med emnet er å introdusere og drøfte teorier og forskning som diskuterer organisatorisk endring og læring. I emnet styrker studentene sine evner med å holde seg kritisk ("kritisk tenking") til teorier generelt og spesielt de om organisatorisk endring og læring, og at anvende slike teorier for å forstå og forske innom området for disse teorier.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen skjer gjennom en kombinasjon av forelesninger og seminar.
Nærmere informasjon vil bli gitt i Canvas. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 200 timer.
Eksamen
Individuell hjemmeeksamen teller 100%.
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.