Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
Norsk på barnetrinnet 3 gir omfattande kunnskap om litteratur- og språkhistorie. Vidare gir emnet djupare innsikt i språkleg variasjon som t.d. dialektar og fleirspråklegheit, og i litteraturteori og -didaktikk. Emnet gir også djupare innsikt i fagdidaktiske spørsmål i lese- og skriveopplæringa, og breiare fagleg grunnlag for arbeid med læringsfremjande vurdering og tilpassa norskopplæring for alle elevar. Studentane skal også vidareutvikle sine eigne skriftlege ferdigheiter i bokmål og nynorsk, eigen tekstkompetanse og formidlingsevne.
FoU-oppgåva skal vere eit sjølvstendig og forskingsbasert skriftleg arbeid der studenten skal formulere og svare på ei vald problemstilling. Problemstillinga skal vere profesjonsretta og praksisorientert. Oppgåva skal gi ei heilskapleg og samanhengande framstilling av og refleksjon over sentrale spørsmål i profesjonsutøving. Oppgåva skal skrivast individuelt.
Faget i praksis
Gjennom arbeidet med emnet skal studentane tileigne seg eit godt fagleg grunnlag for å kunne planlegge, gjennomføre og evaluere norskundervisning på 1.-7. trinn i grunnskolen. Studentane vil få praksisrelaterte oppgåver som skal gi øving i grundig fagdidaktisk refleksjon. Erfaringar studentane har gjort seg med norskfaget i praksisperioden vil vere viktige for det vidare arbeidet med emnet.
Emnet er lagt opp med ulike undervisningsformer i større og mindre studentgrupper. Det blir lagt vekt på studentaktive arbeidsformer som gruppearbeid, munnlege framlegg og skriftlege studentarbeid.
Emnet legg opp til øvingar i refleksjon knytt til lesing og produksjon av digitale tekstar for å fremje utvikling av profesjonsfagleg digital kompetanse.
Det inngår 15 dagar praksis for grunnskulelærarstudentar i emnet. Enkeltemnestudentar skal utføre eit didaktisk arbeid av tilsvarande omfang.
Emnet har eit venta arbeidsomfang på 800 timar.
Resultat frå dei tre eksamenane blir vekta likt i ein samla karakter.
1 semester
30
Høst
Kristiansand
Fakultet for humaniora og pedagogikk