kunne lage budsjett, innspillingsplan eller turnéplan for et utøvende prosjekt
kjenne til hvordan man kan markedsføre sin egen musikk
kunne skrive prosjektsøknader
Innhold
Emnet legger vekt på studentens eget musikalske prosjekt og skal utruste studenten til å kunne planlegge en turné eller en innspilling. I emnet gjennomgår man søknadsskriving, budsjettering og prosjektering, og emnet skal slik sette studentene i stand til å håndtere de ulike fasene i prosjektet. Det jobbes også med de kreative prosessene i prosjektet, og samarbeid med andre studenter og eventuelle oppdragsgivere er del av emnet. Studenten jobber gjennom hele emnet med sitt eget prosjekt og leverer i slutten av semesteret innspillings- eller turnéplan.
Undervisningen omhandler de komponentene prosjektplanen bør ha, og studenten får individuell oppfølging ut fra sitt prosjekts behov.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen gis i form av forelesninger og veiledning i gruppe eller individuelt. Studenten har sitt eget innspillings- eller turnéprosjekt som gjennomgående arbeid i emnet.
Deler av undervisningen er obligatorisk. Disse delene fremlegges i Canvas ved semesterstart.
Forventet arbeidsomfang er 27 timer pr. studiepoeng.
Vilkår for å gå opp til eksamen
godkjent fremmøte til obligatorisk undervisning
prosjektbeskrivelse for turné og/eller innspilling. Omfang: 1000–1500 ord
Nærmere informasjon gis i Canvas ved semesterstart.
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.