Konsertproduksjon, entreprenørskap og formidling i et samfunnsperspektiv
MUK171-1
Undervisningsspråk
Engelsk
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studentene:
kunne produsere musikalske formidlingsprosjekter, fra prosjektsøknad til gjennomført prosjekt
ha kunnskap om kulturpolitiske føringer og ulike ideologiske tilnærminger til musikk
kunne lage en markeds-/forretningsplan med utgangspunkt i egne musikalske, kunstneriske eller formidlingsmessige ideer
ha kunnskap om hvilken plass skapende arbeid med musikk har i dagens samfunn
ha kunnskap om trender, samfunnsbehov og markeder innenfor musikk- og kulturfeltet
Innhold
Emnet er både praktisk og teoretisk anlagt, og handler om hvordan studenten skal kunne etablere seg med sin musikkformidling i samfunnet både gjennom kulturinstitusjoner og offentlig satsing på musikk, og gjennom eget entreprenørskap. Emnet inkluderer både konsertdramaturgi og formidling, markedskunnskap og kulturpolitikk Målet er å kunne utvikle prosjekter som er funksjonelle for deltakerne og økonomisk støtteverdige.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, seminarer og workshops, samt praktiske prosjekter. Veiledning individuelt og i gruppe. Forventet arbeidsomfang for gjennomsnittsstudenten er 27 timer pr. studiepoeng.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjent obligatorisk fremmøte til undervisning, workshops og ensembleprosjekter etter 80%-regelen
Eksamen
Eksamen er en skriftlig og multimedial (lyd og bilde/video) individuell hjemmeeksamen. Varighet 2 måneder. Mer informasjon gis ved semesterstart i Canvas.
Karakteruttrykk: Gradert karakter
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.