beherske modellering og modelleringsprinsipper i 3D i et anerkjent 3D visualiseringsverktøy
beherske lyssetting og teksturering av 3D-modeller
beherske kamera- og animasjonsteknikker nødvendig for å produsere visualisering av 3D-modeller.
Innhold
Det undervises i visuelle uttrykksformer i 3D, modelleringsprinsipper og teknikker, lyssetting, teksturer, kamerateori, animasjon og animasjonsteori, etterbehandling av bilder og video. Siste halvdel av emnet vil være et prosjekt basert på første halvdel av emnet.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesning og laboratorieundervisning/-øving i første halvdel av semesteret. Siste halvdel av semesteret vil bestå av prosjektarbeid i gruppe med gruppevis prosjektveiledning samt veiledning på lab. Prosjektarbeidet består av modellering, animasjon, skriftlig rapport og presentasjon.
Forventet arbeidsomfang i emnet er ca 405 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Obligatoriske øvingsoppgaver må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Oversikt over obligatoriske øvingsoppgaver gis ved semesterstart.
Eksamen
Prosjektarbeid utført enkeltvis eller i grupper teller 70% av sluttkarakteren. Muntlig presentasjon/høring teller 30%. Gradert karakter. Individuell Karakter. Nærmere informasjon om krav til prosjektarbeid gis i Canvas ved semesterstart. Det er ikke anledning til å levere forbedret versjon av tidligere oppgaver i forbindelse med ny eller utsatt eksamen.
Studentevaluering
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1.