KUNNSKAP
Etter fullført emne har studenten inngående kunnskap om sentrale læringsteorier og konsekvenser for undervisningen
FERDIGHETER
Etter fullført emne er studenten i stand til å lære elever opp i
Etter fullført emne kan studenten
GENERELL KOMPETANSE
Studenten har innsikt i matematikkfagets betydning
for utvikling av kritisk demokratisk kompetanse
Innhold
I emnet arbeides det med sentrale didaktiske og faglige sider ved matematikkundervisning på trinn 1-7, med spesiell vekt på begynneropplæringen. Praktisk tilrettelegging av motiverende og variert undervisning der lek, utforskning og elevaktive læringsformer er sentralt. Vekt på betydningen av å gi rike læringsopplevelser som sikrer god begrepsdannelse.
Faget i praksis
Læreren som tilrettelegger og leder av læringsprosesser. Oppøve ferdigheter som beskrevet ovenfor i læringsutbyttet. Erfaringsdeling i etterkant av praksisperioden.
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kap. 4.1.
1 semester
15
Vår
Kristiansand
Fakultet for teknologi og realfag