innsikt i de praktiske arbeidsoppgavene som knytter seg til kommunikasjonsarbeidet i den aktuelle organisasjonstypen, inkludert de prosesser, rutiner og metodologier som ligger til grunn for oppgavenes utførelse
kunne utføre en del av disse arbeidsoppgavene, samt kunne skissere de organisatoriske og samfunnsmessige forholdene som kontekstualiserer disse oppgavene og prosessene
Innhold
Studentene har praksis i en organisasjon, bedrift e. l. gjennom en periode på 6 uker, og deltar her i det løpende kommunikasjonsarbeidet. Oppholdet kvalitetssikres både av faglærer og av en veileder fra den aktuelle bedriften. Praksisoppholdet vil gi faglig fokus og kan gi materiale til masteroppgaven.
Undervisnings- og læringsformer
Praksisopphold med veiledning. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 270 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Praksisoppholdet må være bekreftet fra den aktuelle bedriften. For å få emnet godkjent, kan studenten ikke ha hatt mer enn 10 prosent fravær i løpet av praksisperioden.
Eksamen
6-8 siders praksisrapport. Bestått/ikke bestått
Studentevaluering
Det foretas ikke en vanlig evalueringsform underveis i emnet. ‘Avtale om praksisopplæring’ legger imidlertid opp til at student, praksissted og praksiskoordinator (emneansvarlig ved UiA) skal ha kontakt ved behov. I etterkant av praksisperioden vil også de to rapportene (som utføres av student og praksissted) innebære en evaluering av praksis.