• redegjøre for prinsippene for kommunikasjon og formidling i digitale nettverksmedier
• beskrive, vurdere og sammenlikne ulike nettbaserte sjangre
• gjennomføre nettbaserte formidlingsprosjekter ved bruk av aktuell programvare
• utnytte nettets muligheter til å formidle informasjon
Innhold
Emnet gir en praktisk og teoretisk innføring i digitale kommunikasjons- og distribusjonsformer. Gjennom undervisning og praktisk arbeid blir studentene forberedt til å møte eksisterende og kommende kommunikasjonsformer på digitale plattformer.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, seminarer, blogging (som kan inkludere produksjon av digitale skriftlige tekster, bilder, video, mm) og feltarbeid. Emnet har et forventet arbeidsomfang på 400 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjent praktisk gruppeoppgave og gjennomført og godkjent feltarbeid med seminarfremlegg. For nærmere spesifisering, se Canvas.
Eksamen
En individuell fagblogg som studenten jobber med gjennom semesteret teller 50 %.
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1.