Etter å ha gjennomført emnet skal studenten
KUNNSKAP
FERDIGHETER
GENERELL KOMPETANSE
Med utgangspunkt i fagets egenart og tematikker skal studenten selv velge tema og problemstilling. Problemstillingen skal godkjennes av faglærer. Prosjektet skal ha didaktisk aktuell relevans for det trinn i grunnskolelærer-utdanningen studenten er inne i. Fordypningsprosjektet vil inneha en praktisk komponent, og en større teoretisk komponent hvor studenten er ansvarlig for teoritilfang.
Faget i praksis
Praksiserfaringer og ¿kompetanse må kunne trekkes med i prosjekt som en plattform å diskutere på basis av. Studenten må kunne vise til prosjektets relevans i skolen.
Grunnskolelærerstudenter må ha godkjent:
Enkeltemnestudenter må ha godkjent:
Del I Fordypningsoppgave, praktisk del. Sluttprodukt fremlegges som en presentasjon/utstilling sammen med prosessdokumentasjon/mappe. Teller 40%.
Del II Fordypningsoppgave, skriftlig del. Leveres eksamenskontoret digitalt. Teller 30%.
Del III Muntlig presentasjon, 10 minutter med digital bildevisning med utgangspunkt i fordypningsoppgavens tema. Den profesjonsrelevante presentasjonen foretas med medstudenter som tilhørere. Teller 30%. Alle deleksamener må være bestått.
Del I, II og III vurderes samlet med gradert karakter. Ved muntlig presentasjon kan karakteren ikke påklages. Kun ved formelle feil.
1 semester
15
Vår
Kristiansand
Fakultet for kunstfag