Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:
KUNNSKAP
FERDIGHETER
GENERELL KOMPETANSE
Med utgangspunkt i fagets egenart og tematikker skal studenten selv velge tema og problemstilling. Problemstillingen skal godkjennes av faglærer. Prosjektet skal ha didaktisk aktuell relevans for det trinn i grunnskolelærer-utdanningen studenten er inne i. Fordypningsprosjektet vil inneha en praktisk komponent, og en større teoretisk komponent hvor studenten er ansvarlig for teoritilfang.
Faget i praksis
Praksiserfaringer og -kompetanse må kunne trekkes med i prosjekt som en plattform å diskutere på basis av. Studenten må kunne vise til prosjektets relevans i skolen.
Emnet legger opp til selvstendig arbeid med individuell veiledning, samt forelesninger, seminar, utstillingsbesøk og ekskursjoner.
Fordi det er vanskelig å tilegne seg praktisk/estetisk kunnskap på egen hånd, og fordi erfaringsdeling og respons krever tilstedeværelse, er det krav om 80% obligatorisk tilstedeværelse.
Grunnskolelærerstudenter må ha godkjent:
Enkeltemnestudenter må ha godkjent:
Del I Fordypningsoppgave, praktisk del. Sluttprodukt fremlegges som en utstilling med muntlig presentasjon og prosessdokumentasjon/mappe. Teller 70%.
Del II Fordypningsoppgave, skriftlig del. Leveres eksamenskontoret digitalt. Teller 30%.
Begge deleksamener må være bestått.
Del I og II vurderes samlet med gradert karakter.
1 semester
15
Vår
Kristiansand
Fakultet for kunstfag