kunne formulere en faglig problemstilling og gjennomføre et praktisk-estetisk arbeid i tråd med problemstillingen
kunne anvende fagspesifikk vitenskapsteori og metode
kunne reflektere rundt sin utforsking og se prosjektet i en samtidskontekst
kunne anvende relevant teori
kunne utvikle formidlingsstrategi relatert til sin utforsking og drøfte denne i lys av en valgt målgruppe
kunne anvende egnet utstillingskonsept for sitt praktisk-estetiske arbeid og drøfte dette
kunne formidle sine faglige kunnskaper til ulike målgrupper på en strukturert måte
Innhold
Bacheloroppgaven skal utforske en kunstfaglig problemstilling. Studentene skal arbeide med et individuelt selvvalgt prosjekt innenfor gitte rammer. Disse rammene vil gis i oppgavebeskrivelsen. Hovedvekten legges på studentens praktisk skapende produksjon og den skriftliggjøring av praksis som vises gjennom innhentet teori og refleksjon. Studenten anvender sine praktiske og teoretiske kunnskaper som er bygget opp gjennom hele studieløpet.
Undervisnings- og læringsformer
Emnet er lagt opp til selvstendig arbeid med individuell veiledning, samt forelesninger, seminar og ekskursjoner. Det forventes aktiv deltakelse i midtveisseminar hvor utforsking formidles til medstudenter og faglærere. Det legges opp til ekskursjoner og frivillige studieturer. Det er obligatorisk tilstedeværelse i all undervisning, veiledning og seminar. Mer informasjon fremlegges i Canvas ved semesterstart. Forventet arbeidsomfang er 27 timer pr studiepoeng.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjent frammøte til obligatorisk undervisning og veiledning.
Godkjent formidlingstekst til katalog om prosjektet etter gitte kriterier. Nærmere informasjon gis i Canvas ved semesterstart.
Eksamen
Eksamen består av to deler:
Visuell og muntlig presentasjon av et praktisk-estetisk prosjekt. Teller 60% av karakter.
En skriftlig prosjektoppgave basert på del 1 på 4000-5000 ord. Teller 40% av karakter.
Karakteruttrykk: Gradert karakter
Studentevaluering
Emneansvarlig i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.