Opptakskravene til studiet er bestått bachelorgrad eller tilsvarende utdanning av minst 180 studiepoengs omfang pluss to års relevant yrkespraksis. I tillegg kreves gjennomført Del 1 av studiet, IS-912.
Søker må være ansatt i undervisningsstilling i grunnskolen.
Etter fullført emne skal studenten:
Emnet utgjør Del 2 av Fremtidens profesjonsfaglige digitale kompetanse og består av fire moduler som til sammen utgjør de siste områdene av Rammeverk for profesjonsfaglig digital kompetanse for lærere og hvordan rammeverket er relevant for digitalisering i skolen. Emnet bygger videre på studiets Del 1.
Modul 5: Kommunikasjon og samhandling
Modul 6: Fag og grunnleggende ferdigheter
Modul 7: Ledelse av læringsprosesser
Modul 8: Endring og utvikling
I Modul 5 vektlegges kommunikasjon og samhandling i en digitalisert verden. Modulen belyser ulike måter å åpne klasserommet mot verden og hva det innebærer å undervise på nett. Modul 6: Fag og grunnleggende ferdigheter vektlegger vurdering. Modul 7: Ledelse av læringsprosesser belyser hvordan lede læringsprosesser i teknologirike læringsomgivelser. Modul 8: belyser ulike perspektiver på endring og utvikling og presenterer ulike måter å ivareta egen kompetanseutvikling over tid, som del av et profesjonsfellesskap.
Nettstøttet undervisning og digital oppfølging mellom nettbaserte samlinger. I tillegg gjennomføres to heldagssamlinger på nett i løpet av semesteret.
Undervisningen består av forelesninger, gruppearbeid arbeid i grupper og fremføringer/produksjoner. Arbeidsformene inkluderer arbeid med analoge og digitale verktøy. Mellom samlingene vil det være nettstøttet undervisning og arbeidsoppgaver. Undervisningsspråket er norsk. Totalt arbeidsomfang er beregnet til 270 timer.
Opptakskravene til studiet er bestått bachelorgrad eller tilsvarende utdanning av minst 180 studiepoengs omfang pluss to års relevant yrkespraksis.
Søker må være ansatt i undervisningsstilling i grunnskolen.
Fakultet for samfunnsvitenskap.
Kontaktinformasjon: sv-evu@uia.no
1 semester
15
Vår
Kristiansand
Fakultet for samfunnsvitenskap