ha utviklet et tverrfaglig undervisningsopplegg for egen skole
kunne bruke entreprenørielle metoder i tverrfaglig undervisning
ha kunnskap om begrepene Livsmestring og folkehelse, Demokrati og medborgerskap og Bærekraftig utvikling
ha innsikt i vurdering av tverrfaglig undervisning
Innhold
Dybdelæring gjennom entreprenørielle metoder
Tverrfaglige tema i Kunnskapsløftet 2020:
Folkehelse og livsmestring
Demokrati og medborgerskap
Bærekraftig utvikling
Hvordan nå kompetansemål gjennom entreprenørielle metoder
Handlingsplan for tverrfaglig undervisning på egen skole
Formell og uformell vurdering
Erfaringsutveksling og nettverksbygging
Undervisnings- og læringsformer
Arbeidsformene er forelesninger, gruppeaktiviteter med presentasjoner, entreprenørskapsøvelser og ekskursjon. Emnet starter med en ukesamling med obligatorisk undervisning. Det er lagt opp til to arbeidskrav og en eksamensoppgave. Se nærmere informasjon i semesterplanen.
Arbeidsomfanget er beregnet til ca. 270 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjent krav til obligatorisk deltakelse
Godkjent arbeidskrav beskrevet i semesterplanen
Eksamen
Studentene kan velge mellom å utvikle en digital presentasjon eller skrive en artikkel om tverrfaglig undervisning. Eksamen kan utføres individuelt eller i gruppe og bedømmes med individuell, gradert karakter.
Se nærmere beskrivelse i semesterplanen.
Studentevaluering
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.