Kunnskap
Den nyutdannede læreren
Ferdigheter
Den nyutdannede læreren
Generell kompetanse
Den nyutdannede læreren
5 studiepoeng av emnet er felles for alle grunnskolelærerstudenter (kursiverte læringsutbyttebeskrivelser). I denne fellesdelen tas det opp emner som er relevante for den forskende lærer (kursiv). Resterende 10 studiepoeng av emnet er fagspesifikke.
I den fagspesifikke delen av emnet fokuseres det på mat og helse-relevante forskningsdesign og skal gi utstrakt forståelse for hvordan man designer studier i forhold til relevante forskningsspørsmål. Emnet har fokus på kvalitative og kvantitative analysemetoder, og hvordan resultater tolkes og formidles.
Gjennom arbeid med emnet skal studentene tilegne seg et godt faglig grunnlag slik at de kan gjennomføre et profesjonsrettet, praksisnært og etisk forsvarlig forskningsprosjekt (masteroppgaven) under veiledning.
Studentene må ha:
Se nærmere beskrivelse i semesterplanen i Canvas.
Skriftlig prosjektoppgave som skrives individuelt eller i par.
Vurderingsuttrykk: Gradert karakter
Se Canvas for detaljert informasjon.
1 semester
15
Høst
Kristiansand
Fakultet for helse- og idrettsvitenskap