Etter fullført emne skal studenten være i stand til å:
- Arbeide med videoeffekter i et aktuelt profesjonelt etter-bearbeidingsprogram for video. - Finne frem til tilgjengelige læringsressurser på nettet for den aktuelle programvaren som benyttes i emnet. - Produsere grafikk, og definere logikken som er nødvendig for å produsere en videoressurs som er tilgjengelig på web.
Innhold
En grundig opplæring i grafisk etterbehandling av video. Sentralt står praktisk bruk av profesjonelt etter-bearbeidingsprogram for video, arbeidsflyt, 3D lag, komposisjoner, sporing av objekter etc. I tillegg vil det bli gitt en innføring i et moderne e-læringsverktøy.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesning, labøving og prosjekt i gruppe. Øvingene foregår i datalaben på spesielt tilpassede maskiner. Avdelingsingeniør, studentassistent og/eller faglærere er til stede. Det gis opplæring i utvikling og bruk av fagrelatert programvare og maskinvare. Klassene deles i grupper av hensiktsmessig størrelse slik at alle studentene skal ha tilgang til nødvendig utstyr og den hjelpen de trenger til å løse oppgavene. Enkelte av øvingene foregår som gruppearbeid. Studentene utvikler egne løsninger for de gitte oppgavene.
Forventet arbeidsomfang i emnet er ca. 270 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjente obligatoriske labøvinger. Oversikt over obligatoriske øvinger gis ved semesterstart i Canvas.
Eksamen
Prosjektarbeid i gruppe. Justerende muntlig eksamen der prosjektet presenteres, danner grunnlag for individuell vurdering. Gradert karakter.
Studentevaluering
Studieprogramleder i samråd med studenttillitsvalgt fastsetter evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering, jf. kvalitetssystemet kapittel 4.1. Informasjon om evalueringsform for emnet publiseres i Canvas.