Økonomi, ledelse, administrasjon og juss

Velkommen til spennende studier innen økonomi, ledelse, administrasjon og juss ved UiA!

Visste du at:

• Handelshøyskolen ved UiA er akkreditert gjennom AACSB og er medlem av ELFA. Dette sikrer deg en internasjonalt anerkjent utdanning.
  • UiA er en av fem i Norge som tilbyr master i rettsvitenskap. Etter fullført studium kan du f. eks. bli advokat eller dommer.
  • Mastergrad i regnskap og revisjon fra Handelshøyskolen ved UiA gir også tittelen siviløkonom.

Videoer

Økonomi og administrasjon

Økonomi og administrasjon gir deg en mangfoldig og relevant utdanning som åpner for mange spennende jobbmuligheter. Alle virksomheter har behov for ansatte med økonomisk og administrativ kompetanse, enten det er i privat næringsliv, offentlig forvaltning eller i ideelle organisasjoner.

Økonomi og administrasjon

Markedsføring og ledelse, bachelor

Bachelorprogrammet i markedsføring og ledelse gir gode kunnskaper og verktøy innenfor markedsføring, kundeatferd og ledelse.

Markedsføring og ledelse, bachelor

Rettsvitenskap, bachelor

Samfunnet vi lever og arbeider i blir mer og mer regulert av lover, kontrakter og ulike former for vedtak. Bachelorstudiet i rettsvitenskap gir deg juridisk kompetanse som er ettertraktet i arbeidsmarkedet.

Rettsvitenskap, bachelor

Rettsvitenskap, master

Masterstudiet i rettsvitenskap passer for deg som er samfunnsengasjert, opptatt av rettigheter og rettferdighet og som ønsker innsikt i rettsreglenes betydning for samfunnet.

Rettsvitenskap, master

Innovasjon og kunnskapsutvikling, master

Samfunnet og næringslivet står overfor betydelige utfordringer, som klimaendringer, finanskrise, arbeidsledighet og økt konkurranse for bedrifter. Dette studiet ser på utvikling av kunnskap, læring og innovasjon som viktige svar på slike utfordringer.

Innovasjon og kunnskapsutvikling, master

Shift entreprenørskap, master

Shift entreprenørskap passer for deg som du er motivert for å jobbe sammen med andre for å skape endring i form av nye løsninger og nye bedrifter. Du ser muligheter der andre ser utfordringer og er ikke redd for å jobbe hardt og målrettet for å få ting til.

Shift entreprenørskap, master

HR og organisasjonsutvikling

Studiet passer for alle som ønsker å jobbe med menneskelige ressurser i en bedrift eller offentlig virksomhet. Studiet er praksisnært og gir deg trening i å utvikle viktige ferdigheter innenfor HR-feltet.

HR og organisasjonsutvikling

Chat med studentene våre