Simen William Sæther

Medie
Fakultet for teknologi og realfag
03. oktober 2017

Promoteringsvideoer for Mat til minsten

Mat til minsten er et forskningsprosjekt ved Universitetet i Agder som jobber med å gi råd og dele informasjon om gode matvaner til familier med barn mellom 12 og 18 måneder. Hjemmesiden er utviklet av studenter ved Universitet i Agder. Her ligger det filmer og tips til foreldrene som deltar på prosjektet.

Rollen min i prosjektet har vært å produsere en promoteringsvideo og en kortere video som skal brukes til å promotere prosjektet på Facebook. Jeg har jobbet godt med ph.-d.-stipendiat Margrethe Røed for å skreddersy filmene slik at vi når ut til målgruppen til prosjektet.

For å nå ut til målgruppen har vi brukt mye tekst i filmene, så det kommer tydelig frem hvilken gruppe mennesker vi er ute etter. Vi har brukt barn i hverdagslige situasjoner, og har bevisst valgt å ikke «pynte» på familiene. Vi har heller filmet dem under en vanlig familiemiddag slik at filmene skal se troverdige ut. På denne måten håper vi målgruppen skal kjenne seg igjen i situasjonen.

Det har vært en lærerik prosess, med god kommunikasjon og oppfølging begge veier.

Av

Simen William Sæther.