Jump to main content

Morten Odding

Folkehelsearbeid
Fakultet for helse- og idrettsvitenskap
09. november 2017

App til "School in motion" og "From cars to bikes"

I prosjektet «School in motion» skal ungdomsskoleelever registrere hvordan de kommer seg til og fra skolen og hvor lang tid det tar, og i prosjektet «From cars to bikes» skal småbarnsforeldre registrere hvor langt de sykler og gjennomsnittshastighet.

Jeg har laget en iOS app som har som mål å hente inn den ønskelige dataen til prosjektene så enkelt som mulig. Ved hjelp av denne appen trenger brukeren kun å trykke på en start/stopp knapp og så velge framkomstmiddel. Appen registrerer automatisk ruten som blir tatt ved hjelp av GPS koordinatene til telefonen og tiden det tok. Denne dataen blir anonymiserte og så automatisk sendt til en sikker server hos Universitet i Agder hvor videre aggregering og analysering av dataen kan bli gjort.