A valuable project on future Education: Digital Transformation in Scandinavian Higher Education
“Digital Transformation in Scandinavian Higher Education” is a project which researches the trends in higher education (HE) in the Scandinavian region.
Ved prosjektslutt skal studenten skrive eit kort blogginnlegg på UiA.no. Dersom du har skrive innlegget på eiga bloggside, kan du lenke til den her ved å opne skjemaet. Blogginnlegget skal beskrive kva oppgåver du vart involvert i, og kva læringsverdi prosjektdeltakinga har hatt.
“Digital Transformation in Scandinavian Higher Education” is a project which researches the trends in higher education (HE) in the Scandinavian region.
Å skrive gode akademiske tekster er et håndverk som kan læres, og utgjør en viktig del av overgangen fra å være elev, til å være student ved et universitet.
Forskningsprosjektet Gift i Skandinavia er en studie på gift, giftprotokoller og giftpraksis i tidsrommer 1800-1970.
Har du noen gang lurt på hvordan en dokumentar starter? Hva slags arbeid som må gjennomføres før en produksjon faktisk kan starte?
Det mor spiser under svangerskapet har betydning for mors helse og for det kommende barnets helse.
Det mor spiser under svangerskapet har betydning for mors helse og for det kommende barnets helse.
Forrige semester fikk jeg tilbud om å transkribere intervjuer for en doktorgradsstudent i historie. Disse intervjuene er en del av et miljøhistorisk prosjekt med fokus på generasjoner av gartneres syn på bruken av plantevernmidler.
How did social media affect the organisational structures and political outcomes of the social movements behind the revolution?
This autumn I’ve had the opportunity to work as a student research assistant, transcribing interviews from Northern Africa about how small Scandinavian aid organizations were impacting receiving communities. While looking forward to writing my bachelor thesis next year, I knew this assignment would give me valuable insight into the elements of successful research methods, and also a critical perspective into my own field of study.
Blogginnlegget omhandler personlige erfaringer fra deltakelse i forskningsprosjektet School-In.
It was my distinct privilege to be asked to participate as a studio technician for Kari Ivelands project recorded in the last week of October 2020. My role was primarily technical in nature within the discipline of recording.
Høsten 2020 fikk jeg en henvendelse angående hvorvidt jeg kunne tenke meg å assistere Siri-Helen Egeland ved transkribering av intervjuer i forbindelse med et forskningsprosjekt. Prosjektet er i forprosjektfasen, og det arbeides med å lage et register av problemstillinger som melder seg ved digital bruk av kunst. Tittelen på forprosjektet er «Forprosjekt utvikling av forretningsmodell for ivaretakelse av immaterielle rettigheter ved digital kuratering». Jeg tenkte at dette var en ypperlig mulighet til å få et innblikk i forskningsmetode, samt dagsaktuelle opphavsrettslige problemstillinger.
Dette semesteret fikk vi en unik mulighet til å assistere PhD-stipendiat June Fylkesnes i hennes forskningsprosjekt om «citizen initiatives for global solidarity»; personlige og små, private hjelpeinitiativer innen utvikling, som har utspring fra Norge.
Forskning viser at studenter ved Universitetet i Agder har et suboptimalt kosthold bestående av et for lavt inntak av frukt, grønnsaker, fet fisk og fullkornsprodukter. Målet med Skills for Life-prosjektet er å kunne tilby et livsmestringsemne som kan gi alle studenter en gøy og enkel innføring i hva som er sunt å spise, hvorfor vi bør spise sunt og hvordan vi kan spise sunt i praksis.
Forskningsprosjektet «Claimed Pasts: Critical Knowledge and Heritage Production», ledet av førsteamanuensis Christa S. Wirth, forsker på en rekke tema om hvordan historisk materiale blir til relevante kilder for å gi kunnskap om forhistorien. Prosjektets forskningsspørsmål dreier seg blant annet om hva slags rolle institusjoner (som universiteter, museer og arkiver) har som arenaer for kunnskapsproduksjon tilknyttet arkeologiske gjenstander, historisk materiale, manuskripter og håndskrifter.
Gruppen MUK 173-2020 deltok denne høsten i prosjektet Music for Microsculptures. I dette prosjektet stod samarbeid med Naturmuseum Botaniske hage i sentrum. En viktig del av resultatet var dokumentasjon vi fikk gjennom digitale medier. Støtten fra “Studenter forskning” gjorde det mulig for gruppen og faglærer å samarbeide med fotograf Kristin Joyce Knox. I etterkant av prosjektet er vi glade for minnene, bildene og videoene vi har fra gjennomføringen.
Klassisk gitarstudenter som deltok på et forskningsprosjekt knyttet til prosjektlederens forskning på egen musikkpedagogisk praksis.
Et forskningsprosjekt om relativ energimangel blant mannlige utøvere. Hvordan står det til blant unge?