Kartlegging av vinterdødelighet hos stillehavsøsters i Agder
Vinteren 2020/21 har vært preget av lave sjøtemperaturer og is. Vi dro ut i felt sammen med Østersgruppa for å finne ut om vinteren påvirket den invasive stillehavsøsterens overlevelse.
Ved prosjektslutt skal studenten skrive eit kort blogginnlegg på UiA.no. Dersom du har skrive innlegget på eiga bloggside, kan du lenke til den her ved å opne skjemaet. Blogginnlegget skal beskrive kva oppgåver du vart involvert i, og kva læringsverdi prosjektdeltakinga har hatt.
Vinteren 2020/21 har vært preget av lave sjøtemperaturer og is. Vi dro ut i felt sammen med Østersgruppa for å finne ut om vinteren påvirket den invasive stillehavsøsterens overlevelse.
Vår deltakelse i forskningsprosjektet har vært å transkribere intervjuer som er gjort med medvirkende i et dokumentarprosjekt om Jens Bjørneboes barndom i Kristiansand
Vår deltakelse av forskninsprosjektet har vært å samle inn data om forebygging av rasisme i skolen
Vi har fått muligheten til å delta i forskningsprosjektet "Samfunnsfag i praksis, studenter i forskningsprosjekt". Vårt bidrag innebærer å dele våre funn fra dybdeintervju med samfunnsfaglærere.
Min deltakelse i forskningsprosjektet har vært å analysere dokumenter og handlingsplaner som omhandler arbeid mot rasisme og diskriminering i skolen.
Min deltakelse i forskningsprosjektet har bestått av å utføre dybdeintervju med fem samfunnsfagslærere i ungdomsskolen om deres forståelse av og undervisning om kulturelt mangfold.
I februar 2021 fikk vi en forespørsel av veilederne for bacheloren vår, Katja H-W Skjølberg og Irene Trysnes, om vi ønsket å ta del i prosjektet med tittelen “Samfunnsfag i praksis og studenter i forskningsprosjekt”. Dette takket vi gledelig ja til.
Vår deltakelse i forskningsprosjektet har bestått av å være kritiske lesere til et bokprosjekt om institusjonell etnografi.
Eg har hatt glede av å vere med på eit forskingsprosjekt som omhandlar omsetjing av Bob Dylans songtekstar til norsk. Her fekk eg transkribere ei samtale mellom musikar Johan Martin Aarstein og musikar og tekstforfattar Tom Roger Aadland.
Min deltagelse i forskningsprosjektet har bestått av å delta på data-innsamlingsfasen og analysering av data.
Min interesse for det fysiologiske på lab og på felt har blitt stor de siste snart fem årene jeg har studert idrett. I november 2020 ble jeg spurt om jeg kunne vært interessert i å delta som forskningsassistent som testleder i et forskningsprosjekt. Selv for en masterstudent som snart er ferdig, så ble dette en gylden mulighet for å kunne tilegne meg nye erfaringer, kunnskap og ikke minst mer lærdom rundt lab-arbeid på felt.
November 2020 fikk jeg en forespørsel om å delta som vitenskapelig assistent i et forskningsprosjekt, som gikk ut på å gjennomføre fysiske tester med ishockeyspillere. Som masterstudent på siste året så jeg på dette som en verdifull mulighet til å skaffe meg erfaring i et område som interesserer meg, nemlig feltbasert lab-arbeid, samt det å kunne jobbe tett på idrettsutøvere.
I desember 2020 fikk jeg muligheten til å være testleder ved testing av 10, 20 og 30m sprint på is hos Stavanger Oilers U 21.
Et lærerikt og spennende prosjekt
Mange små dyr kan være vanskelig å skille fra hverandre når man ser på dem i lupe, som hoppekreps. Men ved å se nærmere på helt bestemte gen, kan de skilles ganske lett. Hvis man har funnet en god metode, vel å merke.
I dette prosjektet transkriberes lydfiler av intervjuer som er gjort av studenter på NTNUs entreprenørstudie. Det var 2 studenter som var engasjert i dette arbeidet og her er våre erfaringer.
Min rolle som trommeslager i Kari Ivelands innspillingsprosjekt.
This autumn, I have been working with Associate Professor Lei Jiao on a project concerning anonymization in videos for the local law enforcement. However, Lei tasked me with a subtask; I was to estimate human poses using deep learning. A project like this has been enriching as it provides excellent experience in how machine learning is applied in the real world.