0
Hopp til hovedinnhold

Blogg

Studentar i forskingsprosjekt

Ved prosjektslutt skal studenten skrive eit kort blogginnlegg på UiA.no. Dersom du har skrive innlegget på eiga bloggside, kan du lenke til den her ved å opne skjemaet. Blogginnlegget skal beskrive kva oppgåver du vart involvert i, og kva læringsverdi prosjektdeltakinga har hatt.

22. oktober 2020

Beslutningsprosesser og praktisk kunnskap i friluftsliv

Et forskningsprosjekt om beslutningsprosesser og praktisk kunnskap hos veiledere i friluftsliv. Hvordan erfares beslutningsprosessen for veilederen? Hva ligger til grunn for beslutningene som blir tatt?

22. oktober 2020

Erfaring fra forskningsprosjekt 2020

Blogginlegget er personlige erfaringer tilknyttet pilotprosjektet "Trening i naturen" som ble avholdt i 2020. 

29. september 2020

Tolkning av Anne Grete Preus sitt materiale

Vi fikk den fine oppgaven å tolke en sang av Anne Grete Preus og fremføre den sammen med to av våre egne låter– vi valgte å tolke Lav sol og høy himmel.

29. september 2020

Låtskriveraften, Anne Grete Preus

Låtskriveraften 22. September. Biscenen- Teateret. En slags minnekonsert for Anne Grete Preus. 

29. september 2020

Refleksjonsnotat av Låtskriveraften - Arven etter Preus - vol. 1

Dette prosjektet var rettet mot arven etter låtskriver og artist Anne Grete Preus, så vel som låtskrivere og artister med tilknytning til UIA.

29. september 2020

Låtskriveraften Spesial på teateret 2020

Låtskriveraften Spesial 2020 Arven etter Preus

29. september 2020

Gitarens funksjon i elektronisk singer/songwriter

Å finne en meningsfull og effektiv rolle for gitar i synthesizerbaserte låtskriverband.

29. september 2020

Intervjuer om religion og dialog i Venezuela

Erfaringsbeskrivelse og resultaten ved transkribering og oversettelse av intervjuer gjennomført av Ronald Mayora Synnes i Venezuela og Europa som en del av forskningsprosjektet av ham og Tale Steen-Johnsen. 

17. september 2020

Mot vind, blir det kaos!

Med vindmøller oppstår det nesten alltid konflikt, og mange kan oppleve vindkraftutbygging som kaos. Hvordan skal vi løse utfordringene når interessene er så forskjellige? og hvorfor er det slik at aktører ikke tar hensyn til stedsperspektiv når de planlegger vindkraftutbygging? WINDPLAN handler om å kartlegge hvordan norsk vindkraftpolitikk har utviklet seg de siste årene.  

10. september 2020

Vindkraft for hvem?

Vindmøller er et konfliktfylt og sensitivt tema i Norge. Ofte ser en store aktører bruke sin makt med å røre ved idyllen i små lokalsamfunn. Lokalsamfunn som gjerne ikke forstår alvoret av hva som skjer – før det er for sent. 

 

27. august 2020

Mine erfaringer som forskningsassistent

Sommeren 2020 fikk jeg spørsmål fra min veileder om jeg ønsket å transkribere intervjuer utført i forbindelse med Matstart-prosjektet. Prosjektdelen undersøker barnehageansattes oppfatning om behovet for å implementere ernæringsintervensjoner i barnehager i Arendal kommune for å bedre barnas kosthold og spisevaner.

20. august 2020

Assessing the State of The Art of Mobile eLearning

The Mobile Learning (m-learning) concept - as a subset of eLearning - is at a crucial point in history, where learning practices are being challenged by the ubiquity of mobile computing. Through this applied study, we aimed to assess and structure the mobile learning landscape. The study identifies and categorizes a wide variety of tools and practices into thematic areas, such that future practitioners can understand and leverage the potential of m-learning.

10. august 2020

Mobile Learning --Theoretical Study

Do you know that Norway will incorporate digital learning into Norway's primary and secondary school curriculum this year?

Nowadays, daily lives, schools, and work have become more mobile through the Internet, which is available anywhere, anytime, and on various mobile devices which can be tailored and personalized through applications. Mobile learning is learning across multiple contexts, through social and content interactions, by using personal electronic devices. Mobile learning decreases our dependence on fixed locations for work and study, and changes the way we work and learn. Furthermore, mobile learning can save people's time, energy and money and can also result in higher engagement, better completion rates, higher retention, collaboration and higher quality of performance. During this COVID-19 epidemic, we have an even deeper understanding of the benefits of mobile learning. No matter in education, or in the workplace, or in the daily life, mobile learning has moved from a "good to have" to a "must have".

24. juni 2020

Utvikling av nytt læringsverktøy for sykepleiestudenter

De siste årene har VR blitt billigere og mer tilgjengelig for de fleste. Det er ikke mange år siden VR ble sett på som et nisjemarked for de spesielt interesserte, eller for store selskaper som forsket på måter å styre roboter under vann eller ute i verdensrommet. Som følge av lettere tilgang til VR teknologien har interessen for å bruke dette til underholdning og læring kommet mer i søkelyset.

20. mai 2020

Punkt Birmingham

Deltakelse på Punkt Birmingham.

25. april 2020

Vindkraft eller vindpark?

I Norge er det et stadig økende behov for energi, og nasjonen er et av de landene i verden med mest ambisiøs klimapolitikk. Om alt skal fungere på fornybar energi, hvordan skal vi få det til? Dette har ført til satsinger knyttet til vindkraft som ren, fornybar energi – vindkraftutbyggingsalternativt har tent ild i klimadebatten.

24. april 2020

Transkripsjon av skillingsviser

Denne våren fekk eg prøve meg på transkripsjon av skillingsviser frå gotisk skrift. 

24. april 2020

Skillingsvise og gotisk skrift

På 17- og 1800-tallet ble det skrevet med gotisk skrift. Når vi i dag skal forholde oss til kildemateriale fra den tida kan det være nødvendig å bruke litt tid på å oversette skrifta til latinske bokstaver. Det er det jeg og en medstudent har gjort for forskningsgruppa for skillingsviser denne våren.

Kontakt

Webredaksjonen