Du har tilgang til våre tjenester så lenge du er student ved UiA. Vi anbefaler at du overfører viktige filer fra Canvas og OneDrive, samt egen e-post til din enhet eller skytjeneste kort tid etter at du fullfører eller avslutter dine studier hos oss.
Påloggingsproblemer
Dersom du får melding når du forsøker å logge inn på din Microsoft-konto (tidligere Feide) om at kontoen din er låst, er dette som regel et tegn på at passordet har utløpt og du må endre passord.
Gå til passord.uia.no og trykk på "Glemt eller utgått passord". Her kan du velge å få tilsendt kode på SMS eller logge inn via ID-porten.
I løpet av en time vil du få tilgang til systemene våre igjen.
Pålogging sender meg til annen institusjon
Om du har en annen primærtilknytning (Microsoft-konto gjennom annen institusjon), for eksempel via en jobb-pc som er tilknyttet kommune eller skole, må du logge inn på våre tjenester via et Inkognito / InPrivate-vindu. Her finner du lenke til hvordan du gjør det i din nettleser via nettvett.no. Eventuelt kan du benytte en egen nettleser til hver konto.
Dobbeltsjekk din påloggingsinformasjon
Passord og brukernavn kan gå litt i glemmeboken pga. auto-pålogging. Sjekk om du får logget på din bruker med passord og brukernavn via minside.uia.no
Du kan finne brukernavn og endre passord på passord.uia.no