Skal jobbe for et mer likestilt arbeidsliv

Rasha Abdallah er siste tilskudd til staben her ved senteret.

Portrettbilde av Rasha Abdallah foran UiA-bygg.
Rasha Abdallah kommer til senteret fra en annen jobb ved UiA. (Foto: Knut Knudsen Eigeland)

Hun er nå i gang i jobben som rådgiver ved Senter for likestilling.

Rasha vil ha likestilt arbeid som sitt fagområde. Hun skal jobbe med å utvikle og lede prosjekter knyttet til arp, det vil si aktivitets- og redegjørelsesplikten i tillegg til å arbeide med dialog, kurs og informasjonsarbeid.

Hun ser frem til å arbeide og samarbeide med virksomheter i regionen for å oppnå et mer mangfoldig og likestilt Agder.

Rasha har sin bakgrunn fra barnevernsfeltet. Hun har de siste årene jobbet som rådgiver ved institutt for sosiologi og sosialt arbeid med praksiskoordinering ved Universitetet i Agder. Rasha har også politisk erfaring hun tror vil komme godt med i strategi- og kommunikasjonsarbeidet.

Hun holder for tiden på med sin masteroppgave i ledelse som skal handle om styringsverktøy i offentlig sektor.