Jump to main content
Foto av prosjektdeltakere

Fra venstre: Rune Fensli (Senter for e-helse og omsorgsteknologi – Universitetet i Agder), Wenche Tangene (Sørlandet Sykehus) og Ragni Leifson (Senter for e-helse og omsorgsteknologi -Universitetet i Agder). Foto: Sørlandets Europakontor

Vellykket telemedisin-prosjekt

United4Health-prosjektet som involverer UiA og Sørlandet Sykehus holdt sluttkonferanse i Brussel.

I prosjektet United4Health har man testet telemedisin for kronisk syke i tolv land. Målet har vært mer tilfredse pasienter og mindre utgifter ved å redusere kronikernes bruk av spesialisthelsetjenesten.

Også 27 kommuner på Agder har deltatt i prosjektet.

- Agder-partnerskapet kan være stolte over det vi har fått til, sa Wenche Tangene fra SSHF, ifølge Sørlandets Europakontor.

Satsingen i Agder videreføres i to nye prosjekter. Ett IKT Pluss-prosjekt med tittelen ”Felles telemedisinsk løsning Agder" og prosjektet ”Patients and professionals in Productive Teams" som gjennomføres med midler fra blant annet HELSFORSK.

Les mer om sluttkonferansen på hjemmesidene til Sørlandets Europakontor.