UiA Alumni er lansert

Etter at UiA har pratet om å etablere en alumni-ordning i flere år, er UiA Alumni endelig lansert. Høsten 2019 starter arbeidet for fullt, og skal vi tro pågangen til å registrere seg om alumni, så ønsker tidligere studenter fra UiA å ha fortsatt kontakt med studievenner og universitetet.

UiA satser i 2019 på etablering av UiA Alumni. Formålet er å skape en arena for gjensidig kunnskapsdeling mellom UiA og våre kandidater, nettverksbygging og sosiale treff. De spesielt oppmerksomme vet at Handelshøyskolen og Fakultet for helse- og idrettsvitenskap har vært piloter for UiA Alumni en stund allerede. Men nå er UiA Alumni åpen for tidligere studenter fra alle fakulteter, og etter planen vil det komme mange gode konsepter og arrangementer utover høsten.

Maiken græsli, bilde

Nytilsatt alumnikoordinator ved UiA, Maiken Kleiven Græsli, gleder seg til å komme i gang. - Det er så gøy å få jobbe med noe som alle er så positive til. Vi har sett litt på hva studenter etterspør og hva andre alumni-nettverk gjør, så vi har tro på at alumni fra UiA vil få et godt tilbud. Men vi er helt i oppstarten, og er veldig åpen for innspill! Så ta gjerne kontakt hvis du har noen tanker om hva alumni kan være for deg.

Ønsker studentengasjement velkommen

For å lykkes med å bygge opp et alumninettverk er UiA avhengige av å ha med oss tidligere og nåværende studenter på laget. Derfor er det bare positivt dersom de som er interessert i å bidra kontakter UiA Alumni dersom de ønsker å sette i gang med kulltreff eller andre initiativ. Avgangstudentene fra IndØk har allerede tatt kontakt, og det planlegges nå en samling i høst for dem.

Send din henvendelse til alumni@uia.no

Bli med i UiA Alumni!

Har du en grad fra UiA, vil vi ha deg med i UiA Alumni! Les mer, og registrer deg her: www.uia.no/alumni