Samarbeid med Teateret

Et av hovedmålene i strategien for Universitetsbyen Kristiansand mot 2030 var nærhet mellom universitet og by. UiA skal være synlig utenfor campus, og det ble laget en avtale mellom Teateret og UiA. Nå har avtalen blitt utvidet til at Teateret har flere av UiA Alumni sine kommende arrangementer.

Café på Teateret

UiA Alumni kommer til å benytte Teateret i Kristiansand som den naturlige møteplassen i byen til sosiale og faglige samlinger. I første omgang er det planlagt månedlig minglekveld, hvor det første blir 3.september. Fokuset på disse kveldene blir at man kan bli bedre kjent med både nåværende og tidligere studenter, men det skal legges opp til kort program.

- Sosiale møteplasser er noe av det alumni etterspør, så vi håper at vi sammen med Teateret klarer å lage et lavterskel-konsept som kan binde tidligere og nåværende studenter sammen, sier Maiken Græsli. - Ettersom Alumni er i oppstartsfasen må vi nok prøve og feile litt underveis, men da er det veldig godt å ha samarbeid med en aktør som forstår at vi må prøve oss litt frem, og som gir oss tid til nettopp dette. Jeg tror Teateret som møteplass kan bli veldig positivt for både nåværende og tidligere studenter.

Også Teateret er veldig positiv til et utvidet samarbeid med Alumni.

Amir Shafei, bilde

- Vi syns det veldig gøy at Alumni kommer i gang, vi på Teateret gleder oss er forventningsfulle med denne samarbeide sammen Universitet i Agder, sier daglig leder i Teateret Amir Shafei. - Vi tror at Teatetet vil være en utmerket arena som både nåværende studenter og tidligere studenter kommer trives i, samt dele råd og erfaring.

Alumnitreff på Teateret

I tillegg til arrangementer i regi av UiA Alumni og de enkelte fakultetene, er det veldig positivt dersom alumni selv ønsker å ta initiativ til samlinger. Dette kan være jubileum, reunions eller andre fagspesifikke samlinger.
Videre som en del av avtalen med UiA legger Teateret til rette for at alumni kan ha kulltreff eller jubileum hos seg. Dette er noe alumni selv arrangerer, men de kan kontakte UiA Alumni for råd og bistand om det er ønskelig. UiA Alumni kan dessuten være behjelpelige med å kontakte nåværende og tidligere studenter så man får sendt ut påmelding eller informasjon.

På Alumnitreff på Teateret betaler man ikke for lokalleie, og man får rabatterte priser på mat og drikke. For booking og spørsmål ta kontakt med Teateret på amir@teateret.no eller på telefon 387 95 808.