Undervisningsverkstedet er et fantastisk samlingspunkt

Trine Boije

Grunnskolelærer 1-7

Hva er dine arbeidsoppgaver som studentmedarbeider i Undervisningsverkstedet?

Mine oppgaver er å hjelpe de som kommer på besøk ved å ta dem godt imot, introdusere, utfordre og forhåpentligvis også inspirere. Gjennom dette får jeg være med på å utvikle mine egne og andres teknologiske ferdigheter og undervisningsmetoder, som ofte leder til gode samtaler og læring.

Hvilke fordeler har Undervisningsverkstedet?

Undervisningsverkstedet er et fantastisk samlingspunkt hvor studenter og folk fra arbeidslivet kan møtes for å lære, utforske, diskutere og leke med de mange forskjellige analoge og digitale verktøyene vi har. Mulighetene er så mange, og det er nesten bare fantasien som setter grenser for hva de ulike verktøyene kan brukes til.

Hvorfor ønsket du denne jobben?

Jeg ønsket meg denne jobben fordi det er en gyllen mulighet til å lære mer om seg selv, læreryrket og ikke minst teknologien som er på vei inn i skolen. Jeg får et større innblikk i fremtidens klasserom og et stort engasjement for lek- og teknologibaserte læringsmetoder. Jeg får være med på utrolig mye spennende hvor jeg lærer noe nytt hele tiden. Det å være i stadig utvikling er noe jeg anser som det viktigste hos en lærer da man aldri blir utlært.