Leslie Anne Løvdal Houck

Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7

Hva er dine arbeidsoppgaver som studentmedarbeider i Undervisningsverkstedet (UV)?

Min primæroppgave som studentmedarbeider er å være til hjelp og til stede for de som booker rommet, slik at ingen skal stå alene. Jeg kan selvfølgelig ikke alt, men en del om det vi har i rommet og bruker denne kunnskapen til å løse problemer som kommer underveis. Når rommet ikke er booket, jobber jeg med å lære mer om rommet gjennom utforskning på egen hånd. Ellers hender det at jeg pleier å bare gjøre noe gøy eller kreativt med det vi har her. Da får jeg automatisk nye utfordringer som jeg lærer av og også nye ideer og inspirasjon til andre ting eller til for eksempel pedagogisk relevans.

Hvilke fordeler mener du at UV har?

Jeg vil si den største fordelen med UV er at alle som vil kan booke rommet, så lenge du (helst) er relatert til en lærerutdanning. I tillegg er det også en stor frihet her i det at man får lov til å prøve seg frem og gjøre feil. Det er et stort rom hvor man kan la seg drive av egen utforskning og se klasserommet på nye måter.

Hva var motivasjonen din for å søke på stilling som studentmedarbeider?

Det aller meste av det vi har på UV er slike ting som jeg syns er veldig interessant og alltid hatt en fascinasjon for. Jeg er også en ganske kreativ person som liker veldig godt å tenke nye løsninger utenfor boksen. Som en som tar grunnskolelærerutdanningen er jeg også veldig opptatt av litt nye ideer og løsninger inn i klasserommet og det har UV hjulpet meg masse med på den tiden jeg har vært her.

Hva liker du best med å jobbe i UV?

Noe av aller gøyeste med å jobbe i UV er alle de nye menneskene jeg møter og blir kjent med. Det er alt fra faglærere på UiA, til lærere i grunnskolen, til elver og andre studenter. Det er alltid veldig gøy å se noen bruke utstyret vårt, som for eksempel VR-brillene, for første gang. Ofte ender vi også opp med å reflektere masse rundt dagens undervisning og hvordan teknologi og annet analogt utstyr kan være med på en mer interaktiv læring for fremtiden og hvor vi ser for oss at denne veien kan gå. Og så er det selvfølgelig utrolig gøy å ha som jobb å kunne leke så mye man vil med alt dette kule utstyret som man ellers aldri ville hatt tilgang på!