å bidra til at barn, foreldre, pasienter, brukere og pårørende møter kompetente profesjonsutøvere som samarbeider godt fordi de har kjennskap til hverandres profesjoner
å følge opp studieplaner for de ulike utdanninger, hvor kjennskap til andre profesjoner er et tydelig læringsutbytte
å styrke det regionale samarbeidet om våre profesjonsutdanninger i tett dialog med SSHF og andre sentrale samarbeidsparter
å skape økt oppmerksomhet omkring profesjonsutdanningenes betydning for universitetet og for regionen
Organisering
PROFUND er forankret i universitetsledelsen og foregår i et nært samarbeid med PRONETT. Arbeidsgruppa som leder prosjektet er sammensatt av representanter for profesjonsutdanningene knyttet til utdanning, helse og sosialfag:
Arbeidsgruppas mandat er å initiere, planlegge og gjennomføre tiltak som kan utvikle samarbeidet om undervisning i profesjonsutdanningene ved universitetet. Tiltakene skal være konkrete, realiserbare og modellskapende og sette studentene bedre i stand til å samarbeide med kolleger i andre profesjoner i sitt framtidige yrke.
PROFUND har et studentråd der studentrepresentanter fra alle involverte profesjonsutdanninger er representert.
Mandat for studentrådet: "Studentråd oppnevnes blant tillitsvalgte for studentene i vernepleier-, sykepleier-, sosionom-, barnevern-, barnehagelærer- og grunnskolelærerutdanningene. Hver av utdanningene har 1 representant fra hvert av de første 3 år i utdanningen.
Studentrådet skal: • bidra til å utvikle PROFUND-samarbeidet • bidra til at innholdet i PROFUND-samarbeidet er relevant for alle utdanningene som deltar i samarbeidet • gi råd til arbeidsgruppa i PROFUND om innhold og opplegg/ undervisningsformer som inngår eller kan inngå i PROFUND-samarbeidet • gi råd til arbeidsgruppa om organisering og praktisk gjennomføring av felles praksis og felles undervisningsdager Studentrådet møtes 2-3 ganger hvert studieår. Det gis møtehonorar for deltakelse i studentrådet."