Lærerutdanningene ved UiA har bidratt med flere innlegg på årets Lærerutdanningskonferanse: "Lærerutdanning i digital transformasjon" i regi av Universitets- og høyskolerådet.
Studenter på grunnskolelærer- utdanningene ved UiA skal bruke virtuell virkelighet som en del av undervisningen i vårens praksisperiode. Målet er å legge til rette for etisk refleksjon sammen med elevene de skal undervise i skolen.
På lærerspesialistutdanningen i matematikk ved UiA samarbeider universitetslektor Anders Skarpeteig Fidje og grunnskolelærer Mats Holthe om undervisningen.
Meld deg på for å få ideer og del erfaringer sammen med kolleger fra ulike fag!
Institutt for nordisk og mediefag ved UiA skal utvikle en samisk verden i Minecraft hvor lærere og elever i skolen sammen kan utforske og lære om samisk kultur, historie og språk. Utviklingen skjer i et samarbeid med lærere i grunnskolen, Samisk høyskole i Kautokeino og Microsoft Education.
Masteroppgave ved UiA avdekker en mangelfull bevissthet rundt hva informasjonssikkerhet er og hvordan man som lærer, skoleleder og skoleeier praktiserer informasjonssikkerhet i skolen.
Samarbeidet om bruk av eTwinning med lærerstudenter mellom UiA og University of Salerno i Italia og UC Syd i Danmark vekker oppsikt og interesse i Europa.
Denne våren presenterte UiA sin satsing med videoanalyse og veiledningsteknologi på den nasjonale konferansen Læringsfestivalen ved NTNU.
Denne våren har studenter på grunnskolelærerutdanningene ved UiA samarbeidet med italienske og danske medstudenter gjennom den europeiske nettportalen eTwinning.