Våre studenter er de mest fornøyde på UiA!

Masterstudenter i "Innovasjon og kunnskapsutvikling" er de mest fornøyde på UiA, og topper nasjonal statistikk.

Bilde av Marte Syvertsen.
- Samfunnsrelevans og god oppfølging er hovedgrunnene til at jeg er godt fornøyd med masterstudiet i Innovasjon og kunnskapsutvikling, sier Marte Syvertsen.

Studiebarometeret viser at to studier ved Universitetet i Agder får nasjonal topprangering sammenlignet med tilsvarende studier ved andre utdanningsinstitusjoner.

Studenter som tar "Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning" gir studiet sitt en score på 4.8 mot nasjonalt snitt på 4.0. Masterstudenter på "Innovasjon og kunnskapsutvikling" gir også en score på 4.8, mot et nasjonalt snitt på 4.1. En av dem som har gitt poeng til innovasjonsstudiet er masterstudent Marte Syvertsen.

– Jeg er veldig fornøyd med studiet fordi det oppleves relevant og gir meg kontakt med arbeidslivet. Vi har vært på mange bedriftsbesøk og i høst jobbet vi med et samskapingsprosjekt om utvikling av næringsplan for Grimstad kommune. Jeg har hatt praksisopphold hos forsikringsselskapet Gard i Arendal og skriver nå masteroppgave om Gard.

Marte gir også plusspoeng til studiet for små klasser og god oppfølging fra de ansatte.

– Vi blir sett på studiet. Det er viktig for trivsel og kvalitet, sier hun.