Samarbeidsavtale med revisjonshuset BDO

Et av Norges største revisjonsfirmaer har inngått en samarbeidsavtale med Universitetet i Agder. Avtalen omfatter blant annet masteroppgaver, forskning og forelesninger.

Bildet viser studieprogramleder Geir Haaland, direktør rådgivning i BDO Ann-Cathrin Hoffmann og leder for BDOs kontor i Kristiansand Jostein Håland.
Fra venstre: Studieprogramleder Geir Haaland, direktør rådgivning i BDO Ann-Cathrin Hoffmann og leder for BDOs kontor i Kristiansand Jostein Håland.

– Det er viktig for oss å komme i kontakt med studenter, for de er våre fremtidige kolleger. Å jobbe med universitetet gir oss også verdifulle innspill og et nytt blikk på det vi gjør, sier Ann-Cathrin Hoffmann, direktør rådgivning i BDO.

Hoffmann holdt mandag 28. november en forelesning om bærekraftsrapportering, sammen med Jostein Håland som leder BDOs kontor i Kristiansand. Forelesningen var for masterstudenter i regnskap og revisjon og økonomi og administrasjon, som raskt vil møte på bærekraftsrapportering når de skal ut i bransjen.

– Utfordrer oss

– Studentene tør å stille andre spørsmål enn våre ansatte, og utfordrer oss på andre måter. Dette trenger vi for å holde oss oppdaterte og relevante, sier Hoffmann.

Bildet viser en forelesning om bærekraftsrapportering.

Hoffmann og Håland holdt en forelesning om bærekraftsrapportering for masterstudenter ved UiA.

Samarbeidsavtalen gjelder Handelshøyskolen ved UiA og Fakultet for teknologi og realfag. Avtalen inkluderer blant annet samarbeid om masteroppgaver, internship, forskning, studenttilsatte, konferanser, workshops og seminarer.

Startet med internship

– Dette er veldig positivt for oss ved universitetet. BDO er en av Norges største revisjonsfirmaer, og sitter på mye kunnskap, slik at samarbeidet bringer undervisningen nærmere praksis. Våre studenter vil få mye ut av dette, og vi gleder oss til å jobbe videre sammen i tiden som kommer, sier førstelektor og studieprogramleder Geir Haaland ved Institutt for økonomi ved Handelshøyskolen ved UiA.

Tidligere har BDO samarbeidet med UiA om å ha studenter på internship.

– Det fungerte bra, og siden har vi vært medveiledet på flere mastergrad-oppgaver. Nå tar vi samarbeidet et steg videre, sier Håland.