Har du en forretningside og er en nyutdannet masterstudent?

Har du en forretningsidé hvor du trenger å få avklart forhold knyttet til kommersielt potensial, kunde-, marked- og risikoforståelse? Da kan du søke om 1 million kroner for å jobbe videre med idéen din i ett år!

Forskningsrådet står bak FORNY StudENT støtter utvikling av resultater fra både forskere og studenter og skal bidra til innovasjon innenfor alle fag- og næringsområder og i offentlig- og sosial sektor.

Er dette aktuelt for deg?

Ta kontakt med Erik Arntsen, Handelshøyskolen UiA.

Søknad om et ForNyStudENT-prosjekt skal sendes inn av UiA på vegne av student/studentgruppe innen 3. oktober 2016.

• Du kan søke 6 måneder før, eller inntil 12 måneder etter avlagt mastergrad.
  • Du har en faglig mentor og en entreprenørskapsmentor.
  • UH-institusjon står som søker på vegne av studenten og bidrar med ressurser inn i prosjektet.
  • Idéen bør baseres på kunnskap du har fått gjennom studiet.
  • Midlene utbetales til nyetablert bedrift.
  • Prosjektet må ha et prosjektteam som har kommersiell og faglig gjennomføringsevne.