Etterlyser forslag til masteroppgave i økonomi og administrasjon

Bedrifter og virksomheter inviteres til å legge inn forslag på UiAs kompetansetorg –eller ta kontakt med studiekoordinator Liv Bente H. Friestad snarest. Innen 15. oktober skal studentene levere et forslag om tema/problemstilling for masteroppgaven.

Studiekoordinator Liv Bente H. Friestad

Rundt 100 studenter skal skrive masteroppgave våren 2016

At så mange som rundt 100 studenter skal skrive masteroppgave til våren er både en glede og en utfordring for Handelshøyskolen ved UiA, sier førsteamanuensis Friestad som har ansvaret for prosessen med valg av tema og tildeling av veileder.

Hun legger til at hun gjerne tar i mot innspill fra næringslivet om mulige tema. Det å skrive oppgave for en  virksomhet gir en ekstra dimensjon til studentenes arbeid. I tillegg kan et slikt samarbeid være både nyttig og lærerikt for virksomheten. Les mer på Kompetansetorgets nettsider.

Om masteroppgaven i økonomi og administrasjon

Hovedregelen er at masteroppgaven skrives av to studenter sammen. Studentene må levere forslag til tema for oppgaven innen 15. oktober. Hele vårsemesteret går med til å jobbe med oppgaven som må leveres innen 1. juni (eller 1. desember for de som leverer i høstsemesteret). Oppgaven skrives fortrinnsvis innenfor den spesialiseringen som er valgt i studiet. Studentene velger mellom spesialisering i:

• Finansiell økonomi*
  • Økonomisk styring
  • International Management*

*) Disse to spesialiseringene undervises på engelsk og tilbys også internasjonale studenter.

Her finner du mer detaljer om oppgaven BE-501 Masteroppgave i økonomi og administrasjon og om masterprogrammet i økonomi og administrasjon - siviløkonom

Finn tidligere masteroppgaver i AURA - UiAs publiseringsarkiv

UiA ønsker at flest mulig masteroppgaver publiseres i universitetets publiseringsarkiv (AURA). Samtykke til publisering gjøres i forbindelse med innleveringen.

Her finner du alle treff for BE-501 Masteroppgave i økonomi og administrasjon i AURA.