Andersen, Marianne Myhre og Antonsen, Janne-Helen Rikstad: Fermi-problemer på ungdomstrinnet
Flåten, Nora Langvik: Ungdomsskoleelevers oppfatninger av omvendt undervisning i matematikk
Lund, Maria Heidenberg: Undervisningsvideo i matematikk
Mykland, Frida Mari Topland: Lærerstudenters kunnskapsnivå i personlig økonomi
Nilsen, Karoline Kongshavn: EVU-studenters oppfattelse av nytte ved analyse av egne elevers skriftlige resonnement og argumentasjon – En kvalitativ casestudie
Roland, Synne: Elevers involvering i vurderingsprosesser i brøkundervisning på 5. trinn: Et undervisningseksperiment
Steinskog, Maria Bjørheim: Misoppfatninger i brøk på 8. trinn
Tronrud, Carl August Arnesen: Utvikling av growth mindset rundt elevers feiltakelser i matematikk
Vik, Jon Magnus Vaagland: Geogebra for læring?
Østbø, Eirin: En studie av virkelighetsnær oppgave i matematikk
2020
Mjaavatten, Sara Alsos: Undervisningskunnskap i matematikk
Gauslå, Silje: Omvendt undervisning i matematikk
Wåland, Trine: Bruk av iPad i matematikkundervisning på ungdomstrinnet
Haugen, Anders og Ola Morset: Elevers kompetanse i brøk – med og uten bruk av konkretiseringsmateriell
Aas, Celine: Matematikklærere om programmering
Labori, Joakim: Læreres oppfatninger om algebra og evnerike elever i matematikk.
2019
Grimsrud, Kristin: Begrunnelse og resonnement i divisjon av brøk
Måkestad, Henriette Fjeldheim: Ressursbruken til læraren i undervisning med likningar
Frafjord, Ingrid Thu: Lærerens bruk av ressurser i algebraundervisningen
Gulowsen, Thomas Myren: Sosiale og sosiomatematiske normer i inquiry-basert undervisning
Dønnestad, Ingrid Karoline: Kjønnsforskjeller i matematikk
Heggem, Jon Vemund: Kontroll og involvering i den matematiske samtalen
Skogseid, Hanne Marit Løvås: Minus og minus blir pluss, det er bare sånn.
Haugen, Eldrid Tonette Rusdal: Dyskalkuli og tilrettelegging i matematikkfaget
Coward, Eva Gesine: Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser
2018
Bø, Jon Bjarne: Problemløsning i videregående skole: En studie av resonnementene som kommer til uttrykk gjennom en 2P-Y- og en R1-gruppes arbeid med problemløsningsoppgaver
Bjordal, Lene: Analyse av en muntlig og en digital vurdering i matematikk
Pettersen, Arvid Gullestad: DVM-U som verktøy for lærere
2017
Karlsen, Anne: Tiendeklassingers problemløsningsstrategier i matematikk.
Lier, Katie Sofie Stensen: Spor etter Euklid. Hvordan fremstiller ungdomsskolebøker i dag enkelte temaer av geometri, sammenlignet med Euklids Elementer?
2016
Pedersen, Linda Fjeldsgaard: Tilpasset opplæring i matematikk på ungdomsskolen - To læreres begrunnelser for sine tilpasninger
Lundstadsveen; Hedda Johanne: Konkretiseringsmateriell i arbeid med brøk
Kjøstvedt, Ida Blomli: "Man liker et fag når man får det til"
Wasmuth, Maria Skotte: Konkretiseringsmateriell i arbeid med brøk
Stålesen, Ingrid Jacobsen: Læringspotensial i en digital interaktiv matematikkundervisning: En analyse av læringspotensialet i geometriundervisningen på 8. trinn med utstrakt bruk av digitale verktøy
Leistad, An-Magritt Oraug: Problemløsning i matematikk
Hanssen, Kristin Marie: Tilpasset opplæring for elever med dyskalkuli
Lien, Ånund: Pytagoras si setning på 10. trinn: Ei analyse av tre lærebøkers framstilling og ein elevs bruk av ei av lærebøkene