Larsen, Vibeke Gjørvad: Barneskolelæreres tilrettelegging for elevers mestring av oppgaver i matematikk
Lindtner, Anja Garmann: Lekbasert læring og undervisning av matematikk på 2. og 3. trinn
Ljosland, Mads: Lekbasert læring i matematikk på 2. trinn: En studie av elevers deltakelse i lekaktiviteter og deres læring av matematikk gjennom dette.
2020
Røed, Natalie: Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen?
Haslemo, Amanda: Digital teknologi i matematikkundervisningen.
Utskot, Willy: En Casestudie i hvordan lærere integrerer digital teknologi i matematikkundervisningen.
Blakstad, Veronica Arnesen og Iversen, Susanne Sjåvik: Lekbasert læring i matematikk
2019
Lunden, Christina: Brøkbegreper på mellomtrinnet
Rettedal, Therese: Veien fra Bee-Bot til Scratch
Habberstad, Selje Pedersen: Hat for matematikk
Lia, Marte: Andreklassingers arbeid med problemløsningsoppgaver. Et semiotisk perspektiv.
Jamtun, Lina Berg: Konkretiseringsmateriell og dets rolle i matematikklæring på småskoletrinnet: en studie av elever på 2. trinn og deres arbeid med addisjon og subtraksjon.
2018
Syvertsen, Christine Øiestad: En studie av tilpasset opplæring i matematikk ved GLU 1-7
Skoglund, Catrine Elisabeth Askildsen: Læreverks bruk av IKT ved introduksjon av brøk. En analyse av hvordan to læreverks nettbaserte elevressurser tilrettelegger for læring av brøk.
Birkeland, Katrine Berggren: Tilpasset matematikkundervisning for evnerike elever.
2017
Abrahamsen, Kristian Homlong: Matematisk ekvivalens i en femteklasse - en kasusstudie
Strandborg, Michelle Caroline: Matematiske problemløsningsoppgaver i oppgavebøker på 5. trinn - En studie av hvordan problemløsningsoppgaver er representert i oppgavebøker i matematikk på 5. trinn.
2016
Tønnessen, Kine Haaland: Playing a number game for early algebra