Velkommen til nytt semester

Vi ønsker alle nye studenter velkommen til en studiestart som forhåpentligvis blir preget av mer fysisk undervisning.

Studiestart ved UiA
Studiestart ved UiA (Foto: UiA)
Stefan Gänzle

Kjære førsteårsstudenter - bachelorstudenter og masterstudenter!

Vi håper dere ser frem til spennende år som statsvitenskapstudent. Vi gleder oss til å ta dere imot, og til de av våre studenter som har allerede vært på studiet før: Hjertelig velkommen tilbake!

Etter 20 måneder i en litt surrealistisk verden, begynner vi nå sakte, men sikkert å vende tilbake til normalen. Til tross for at flere koronarestriksjoner fortsatt vil være gjeldende, så vil dere få et godt planlagt og strukturert studieløp med tilstedeværelse på campus. Vi ser frem til flere spennende diskusjoner med dere om tema som for eksempel: Hvordan påvirker partiet Demokratene Kristiansands lokalpolitikk? Hva skjer med EU etter Brexit? Og hvilken rolle spiller EU i Norge, lokalt og nasjonalt?

Vi håper at du som student vil bidra til at vi får et godt og aktivt læringsmiljø. Hvis dere allerede nå har lyst å bli mer kjent med instituttet og studiene våre, ta en kikk på våre forskningsgrupper. Her på hjemmesiden vår finner du mer informasjon om våre forskningsgrupper, forskningsportrett av ansatte og videoer produsert i samarbeid med linjeforeningen Politicus. Politicus samarbeider med ansatte på instituttet om sosiale og faglige arrangement, så engasjer dere gjerne der!

Mer informasjon om studiestarten finner du på en egen informasjonsside for ditt studieprogram:

Vi er her for å hjelpe dere å lykkes, og vi gleder oss til å ønske dere velkommen til oss på campus 16. august!

Stefan Gänzle, instituttleder