Utvider samarbeidet med lokalt og nasjonalt næringsliv

Åtte virksomheter i samfunns- og næringsliv signerte nylig partneravtale med Institutt for informasjonssystemer. Målet er å etablere en varig struktur for samskaping og utvide samarbeidsområdene.

Fra venstre: Loek Vredenberg (IBM Norge), Thomas Henriksen (IKT-Agder), Carl Erik Moe (UiA), Lars Hovind (IBM Norge), Fredrik Melby (Effera) og Morten Rosenberg (Evry)

– Vi ønsker en enda tettere tilknytning til UiA for at det skal være lettere for studenter å velge Agder Energi for oppgavesamarbeid, forskningsprosjekter og annet. Denne typen samarbeid gir mye tilbake til oss som partner, sier Ole Henrik Thune.

Fra venstre: Leif Skiftnes Flak (UiA), Thomas Henriksen (IKT-Agder), Carl Erik Moe (UiA), Ole Henrik Thune (Agder Energi), Anne Halvorsen (UiA) og Jøran Boch (Egde Consulting).

Han er direktør for teknologiutvikling i Agder Energi, som allerede har partnerskap med flere av de andre partnerbedriftene.

– For studentene blir dette partnerskapet viktig fordi det gir økt kontakt med en del svært dyktige miljøer. Studentene vil få bedre tilgang til prosjekter, gjesteforelesninger, bachelor- og masteroppgaver, og bedre jobbmuligheter sier Carl Erik Moe, instituttleder ved Institutt for informasjonssystemer.

De foreløpig åtte partnerne i programmet representerer lokale og nasjonale IT-bedrifter, og består av private og offentlige virksomheter.

Sammen skal de bidra til å bygge Sørlandet som en synlig og attraktiv kompetanseregion. Gjennom Partnerprogrammet vil det arrangeres ulike møteplasser hvor deltakerne vil få faglig påfyll og bli bedre kjent med hverandre.

Partnerne

• Agder Energi
  • CoWorx
  • Digin
  • Effera
  • Egde Consulting
  • Evry
  • IBM
  • IKT-Agder

Grunnet arbeid med Nye Kristiansand har foreløpig ikke Kristiansand kommune signert avtalen, men kommunen har et godt samarbeid med Universitetet i Agder på flere områder, og har signalisert interesse for å bli med i partnerskapet.