Lanserer årlig Eilert Sundt-forelesning

11. februar introduseres en ny, årlig begivenhet kalt "Eilert Sundt-forelesningen" ved Fakultet for samfunnsvitenskap. Årets foreleser er professor Volker Then, som vil snakke om "Social Investment and Social Innovation – Lessons Learned from European Research"

Eilert Sundt
Eilert Sundt regnes som grunnleggeren av det samfunnsvitenskapelige faget sosiologi i Norge.

Eilert Sundt var en pioner innenfor norsk samfunnsforskning, og er et mye brukt symbol for virksomheten ved Fakultet for samfunnsvitenskap. Fra før finnes Eilerts Salong og Eilert Sundt-prisen - en forskningspris for ungdom i videregående skoler i Agder som tar for seg samfunnsfaglige problemstillinger. I 2020 introduserer fakultetet en årlig forelesning i Sundts ånd.

Foreleser (mann)

Volker Then er administrerende direktør for Center for Social Investment ved Heidelberg Universitet, og kommer til UiA som gjesteforeleser 11. februar.

11.februar inviterer vi til forelesningen "Social Investment and Social Innovation – Lessons Learned from European Research". Årets foreleser, Volker Then, kommer fra Max-Weber-Institut für Soziologie ved Heidelberg Universitet, og er administrerende direktør for Center for Social Investment. Noen av hans viktigste forskningsinteresser omfatter strategiutvikling av sosiale investeringer og ideelle organisasjoner, måling av sosial påvirkning, sosial innovasjon og sosialt entreprenørskap. Hans siste bok heter "Social Return of Investment Analysis" og er utgitt på Palgrave.

Eilert Sundt-forelesningen 2020:

Volker Then: "Social Investment and Social Innovation – Lessons Learned from European Research"

Tid: Tirsdag 11.februar kl. 14.00

Sted: H1 058 (H-bygget, 1.etg.)

Åpent for alle