Forskerkonferanse om "E-quality"

5.-7. juni samles internasjonale forskere, innovatører og næringslivsrepresentanter til World Learning Summit, en årlig konferanse som tar for seg fremtidens læringsformer i en "online" og åpen verden.

Det er niende gang at forskergruppen Future Learning Lab, med professor Oddgeir Tveiten i spissen, inviterer til World Learning Summit. Første dag av årets konferanse, onsdag 5. juni, er åpen for masterstudenter og ansatte ved UiA.

Programmet byr på en bred sammensetning av internasjonale forskere og næringslivsaktører som skal dele sine perspektiver på "det digitale skillet" i høyere utdanning. Det overordnede temaet er "E-quality", et begrep som handler om fremtidig tilgang til læring i en verden som i stadig større grad blir digitalisert og preget av ulikhet.

Noen av foredragsholderne er Cathy Casserly, som er tidligere medgrunnlegger av Creative Commons og nå forsker ved the Institute for the Future, June Breivik, avdelingsdirektør ved Kulturtanken, og Märt Aro, som har etablert flere frivillige organisasjoner og selskaper knyttet til innovasjon og utvikling av utdanning.

Studenter og UiA-ansatte kan melde seg på via denne lenken

Se fullt program her.