Antrozoologi - emne på masternivå

Er du masterstudent og brenner for grønne velferdstjenester? Da vil vi anbefale deg å søke plass på emnet "Antrozoologi og grønne utdannings-, helse- og velferdstjenester".

Kvinne som sitter med et barn på fanget, hilser på en hund
Antrozoologi, samspill mellom dyr og mennesker

Forskningsgruppen for Samspill mellom dyr og mennesker - Antrozoologi  har arbeidet med planer for å få etablert et tverrfakultært emne på masternivå innenfor temaet «Antrozoologi og naturbaserte tjenester». I samarbeid med Statsforvalteren i Agder, er dette emnet endelig etablert og ble tilbydt for første gang høsten 2021. Emnet tilbys til både eksisterende studenter ved UiA og som enkeltemne, både som 10 og 15 studiepoeng. Opptakskravet er fullført bachelorgrad, og minimum 5 studiepoeng i metodekunnskap i opptaksgrunnlaget.

Emnet omhandler ulike aspekter ved samspill mellom dyr og mennesker (antrozoologi), bruk av gården og andre naturbaserte tilbud i utdannings, helse- og velferdstjenester for ulike målgrupper. I emnet inngår en praksisperiode på ca. 50 timer med observasjon og deltakelse på en relevant praksisplass.

Høres dette spennende ut? Ta kontakt for mer informasjon!

Emneansvarlig: Berit Johannessen

For søknadsprosess: Jannike Kittelsen

Les detaljert emnebeskrivelse her: