Jump to main content

Ungdom og sex; mellom ære, skam og grenseløshet

Har ungdom virkelig en grenseløs sexkultur?

Ungdomsliv

Dagens ungdom ser ut til å forholde seg til sex på en mer mangfoldig måte enn tidligere. Mens noen ser ut til å være preget av total grenseløshet, er der andre som i alle fall tilsynelatende lever med helt absolutte grenser for hva som er lov og ikke. Hvordan 'gjør' ulike grupper av unge mennesker seksualitet, hvordan kan vi forstå dette og hvordan kan vi bidra til at ungdom blir subjekter i sine egne (sex)liv og gjør valg som er bra for dem selv?

Hvordan kan vi forstå dette og hvordan kan vi bidra til at ungdom blir subjekter i sine egne (sex)liv og gjør valg som er bra for dem selv?

Dette diskuteres i Eilerts salong

• 19. september på Folkebiblioteket i Kristiansand.

Til denne salongen kommer blant annet Hannah Helseth, forsker ved Senter for tverrfaglig kjønnsforskning, Nora Mehsen, samfunnsdebattant og tidligere leder av Skeiv verden, samt Hanne Kro Sørborg, sexolog og prosjektleder i Songdalen kommune. Kai Steffen Østensen, leder av Studentorganisasjonen i Agder og Eirik Rustad, rådgiver ved samfunnsvitenskapelig fakultet ved UiA, blir ordstyrere denne kvelden. Arrangementet er et samarbeid med lærerutdanningen ved UiA, og vi får også møte ungdommer og lærere denne kvelden..

Arrangementet på Facebook