Tre på salong

Engasjementet var stort torsdag kveld da Eilerts salong inviterte til samtaler og refleksjoner om temaet lekser og lydighet. Det var mange som mente mye og her kan du lese hva tre av de som var tilstede mener.

Vi stilte spørsmålet; hva synes du om lekser?

Eilerts salong logo
  • Navn: Christine Svarstad
  • Alder: 31 år
  • Yrke: Seniorrådgiver

Svar: Jeg mener at mengdetrening er viktig for å bekrefte læring du gjør på skolen. Jeg er opptatt av at de som ikke har mulighet til å få hjelp hjemme, skal få det på skolen. Kanskje vi må gjøre leksehjelpen behovsprøvd? Jeg vet ikke, men noe må vi gjøre så de som trenger det faktisk får hjelp.

Christine Svarstad
  • Navn: Nertila Stringa
  • Alder: 33 år
  • Yrke: Rådgiver

Svar: Jeg tror skolen må tenke læring på en ny måte og invitere elevene til å lære med andre metoder enn i dag. Finland har klart mye og jeg tror vi må se til dem for å utvikle en god skole for våre barn. Det er systemet som er problemet.

Nertila Stringa
  • Navn: Svein Gulbrandsen
  • Alder: 44
  • Yrke: Lærer

Svar: Jeg mener lekser er bra hvis det gis på en gjennomtenkt og god måte!

Svein Gulbrandsen