Pop-up: Kunstig intelligens - hvordan skal vi nå evaluere studentene?

Kom på Eilerts pop-up 11.mai kl. 11.15 på Sørbok, og bli med i samtalen om hva KI betyr for eksamen og evaluering av studentene.

Eilerts pop-up illustrasjonsbilde

Det er mye snakk om chatGPT og andre AI-roboter om dagen. Forskere på UiA har eksempelvis funnet ut at bare 60% av besvarelsene laget av roboter blir avslørt av sensorene.

Eilerts pop-up tar samtalen om hva kunstig intelligens betyr for evalueringen av studenter på UiA. Må det lages annerledes oppgaver, teste spørsmålene av robotene før de sendes eller ut må vi gå helt bort fra hjemmeoppgaver?

Hva med studentene, ser de på dette som en hjelp, en måte å «jukse» på eller bare en ekstra utfordring?

Vi møtes på Sørbok klokken 11.15 og får innledninger fra førsteamanuensis Karl Emil Pull ved IGUS/UiA, og Maiken Køien Andersen, fagansvarlig i STA, før ordstyrer, Eilert salongs egen Marthe Wilhelmsen, slipper samtalen løs.