Eilerts salong: Hva er egentlig en gave?

Eilert salong smeller til igjen - og denne gangen skal vi diskutere hva en gave egentlig er.

• Dato: 7. juni
  • Tid: 19:00-21:00
  • Sted: Sørlandets Kunstmuseum

Tegnede mennesker som snakker om en gave
Foto: Colourbox.

I Kristiansand har diskusjonen virkelig satt fart etter Kunstsilo-prosjektet og det er på sin plass og løfte en relevant samfunnsdebatt til salongen etter Eilert Sundt.

Selv om salongen ikke skal ta for selv Kunstsilo-debatten, vil den nok prege samtalen likevel. Målet er å sette fokus på hva som faktisk ligger i en gave, hvilke forpliktelser man gir andre og om det er et sosialt fenomen som endrer seg med tiden. Hvilke historiske perspektiver har det, hvilke økonomiske perspektiver har det og hvilke sosiale perspektiver har det? Vi tar utgangspunktet i kunst og kunstgaver for å koble det opp til noe konkret.

Følg med på arrangementet og du vil finne ut hvem som blir med i salongen!

Det koster noe for å komme inn denne gangen, men du betaler for å være på museet og kan dermed få med deg de fantastiske utstillingene de har.
Voksne: 100 kroner
Studenter og medlemmer av SKMU: gratis!
Ta med en venn og kom!

Sted: Sørlandets Kunstmuseum