Amerikanske tilstander - AVLYST

Høstens første Eilerts Salong-arrangement må dessverre avlyses pga økt covid 19-smitte i samfunnet.

Amerikanske tilstander

AVLYST

Arrangementet "Amerikanske tilstander" torsdag 12.november utgår på grunn av nye retningslinjer knyttet til korona-pandemien.

En hel verden holder pusten mens den amerikanske presidentvalgkampen går inn i sin siste fase. Det er et splittet og polarisert USA som skal velge sin leder. Men hva skjer etter valget? Hvordan vil vinneren endre USA, og hvordan vil taperen forholde seg til nederlaget? Og ikke minst: Hvordan vil et splittet folk forholde seg til sin nye president?

Hilmar Mjelde, seniorforsker ved NORCE, er en av Norges fremste eksperter på amerikansk politikk. Cathrine Thorleifsson ved Senter for ekstremismeforskning på Universitetet i Oslo har forsket på og blant ytre høyre som en trussel mot demokratiet. Vår egen Alf Tomas Tønnesen ved institutt for fremmedspråk og oversetting forsker på amerikansk kultur. Alle tre kommer til Eilerts salong den 12. november. Vi spør også: Hvorfor er norske medier så besatt av amerikansk politikk?

Politisk redaktør Vidar Udjus i Fædrelandsvennen, medieforsker Oddgeir Tveiten ved UiA og Are Flaten i nettstedet amerikanskpolitikk.no tar praten. Møt opp, på Teateret i sentrum av Kristiansand!