Jump to main content

Video fra UiArtfestival

Da var årets UiArt festival over, med mange flotte bidrag! UiArt festivalen er en eksamensfestival hvor studentene på Fakultet for kunstfag viser fram sine bidrag til bachelor og masteroppgaver.

I over to uker har vi nede på Teateret kunne sett konserter, forestillinger, utstillinger med mer. I denne filmen kan du se et knippe av årets innslag!

Broderte penisbilder til masteroppgaven

Ideen til utstillingen «Small, medium, large» fikk Silje Gabrielsen da hun fikk tilsendt over 200 penisbilder på nett. Hun ønsker å synliggjøre mangfoldet av menn som sender såkalte «dickpicks» og har derfor brodert på yrkestittel ved siden av bildet. Samtidig symboliserer utstillingen mangfoldet av kvinner som mottar slike bilder, ved at bildene er brodert på ulike dameplagg kjøpt i gjenbruksbutikker. Se Silje fortelle om utstillingen her!