Universitetets festkonsert

Torsdag 21. april kan du høre de beste studentene våre på klassisk og rytmisk spille på årets «Universitetets festkonsert» i Sal 1 i Sigurd Køhns hus.

Marianna Abrahamyan

Som i fjor konkurrerer tre band på rytmisk og tre utøvere på klassisk om en pris på 10.000 kroner hver gitt av medlemmer av lauget til Sørlandske Sommernetter.

Forut for denne konserten har Sørlandske Sommernetter i samarbeid med Fakultet for kunstfag arrangert en auditionkonsert der 15 band på rytmisk og seks studenter på klassisk konkurrerte om å få spille på selve festkonserten. Derfor er det høyt nivå på alle utøvere også i år, og de skal spille veldig forskjellige typer musikk.

Konserten starter kl 20.00, og alle ansatte har gratis adgang – så lenge det er plass.

Vokalist og gitarist Markus Maaren Bastøe i "Bagwig".

Linda Manoukian

Niclas Pedersen på saksofon og Bård Landro på trompet i "BaMo NiTo».

Eirin Avnskog

Vilde Torheim Skjerdal og Tov Espelid i «Westgård».

Tekst og foto: Olav Breen