Unikt samarbeid mellom UIA og UKM Kristiansand

Som første kommune i Norge inngår UKM Kristinansand og Institutt for Rytmisk musikk på UIA en avtale og et årshjul som skal være med å avle fram nye talenter innen låtskriving / artisteri og nye bandmusikere.

Fornøyde deltagere, positive studenter og meget stolte kursholdere startet arbeidet på Samsen i Kristiansand i helga der nye husband og solister kurset i de ulike sidene ved musikklivet

En musikalsk gjeng fra UiA har lenge vært husband på UKM Kristiansand. I år ønsket studentene å videreføre sin lærdom til yngre og kommende musikere. Tanken var at ungdommen selv skal få muligheten til å spille for deres jevnaldrende, og det på den kommende kulturmønstringen.

Rytme, tonehøyde og forholdet mellom toner var viktige emner deltagerne gjennomgikk. Etter hvert som musikkteorien satt som spikret, kunne moroa starte for fullt.

De påmeldte ble delt inn i grupper, og hver gruppe fikk i oppgave å skrive sine egne låter. Med god veiledning og tilbakemelding av kursledere og erfarne studenter, ble de unge talentene klokere på deres område.

Lokalene var overfylt med musikkelskere fra begynnelse til ende. Like flotte kvelder hadde kursdeltagerne, som forteller at de gjerne spiller på Sørveiv i fremtiden – men nå står UKM fremst i rekken.