UiA leier Kristiansand teater

Fakultet for kunstfag har skrevet under en leiekontrakt med Kristiansand Eiendom AS. Planen er å utnytte hele det gamle teateret i Kristiansand til blant annet eksamensfestival og scenekunst.

UiA leier Kristiansand teater

- Vi kan bekrefte at vi har skrevet under en leiekontrakt, og den varer helt til en ny, eventuell eier er inne i bildet. Og vi har fått signaler fra både Menko AS og Kristiansand Næringsselskap AS om at de er positive til et videre samarbeid. Men fram til sommeren er dette først og fremst en prøveperiode, for å se om bygget passer til vårt behov, forteller Jan Oddvar Skisland, fakultetsdirektør for kunstfag på UiA.

Leiekontrakten mellom UiA og Kristiansand Eiendom AS gjelder for hele lokalet, utenom biscenen som er leid av Scenekunst Sør.